Retur og reklamasjon

Retur og angrerett

Som kunde hos Balthazar Interiør har du 14 dagers angrerett i henhold til norsk lov. Fristen gjelder fra den dagen du mottar varen. Dersom du ønsker å angre kjøpet, må du gi oss beskjed skriftlig – enten via angrerettskjema eller e-post til bestilling@balthazarinterior.no – innen fristen. Varen må være ubrukt, uskadet og returneres i originalemballasjen, inkludert inneremballasje.

Returfrakten betales av kunden, og vi anbefaler at du sender pakken som sporbar forsendelse. Balthazar Interiør er ikke ansvarlig for skader som oppstår under returtransport, så vi ber deg pakke varen godt. Returer sendes til:

Balthazar Interior AS, Silurveien 45, 0380 Oslo.


 

Angreretten gjelder ikke for bestillingsvarer eller produkter som er spesiallaget eller tilpasset spesielt for deg. Varer kjøpt på salg refunderes ikke, men beløpet tilbakeføres i form av et gavekort eller en rabattkode. Når returen er mottatt og godkjent, tilbakebetales beløpet til din konto innen 3–5 virkedager, avhengig av bank. I ferieperioder kan behandlingstiden være opptil to uker. Dersom en pakke ikke hentes innen fristen eller ikke kan leveres på grunn av feil oppgitt adresse, belastes du for opprinnelig frakt, returkostnad og et administrasjonsgebyr. Ved ny utsendelse faktureres frakt på nytt.

 

 

Reklamasjon

Dersom varen har en feil eller mangel som skyldes produksjon, kan du reklamere i henhold til forbrukerkjøpsloven. Vi ber om at du melder fra så snart som mulig, helst innen 14 dager etter at feilen ble oppdaget. Reklamasjon sendes til bestilling@balthazarinterior.no og må inneholde ordrenummer, fullt navn og telefonnummer, samt en beskrivelse av feilen og bilder som tydelig viser hva som er galt.

Ta vare på varen, alle deler og emballasjen til saken er løst. I første omgang vil vi forsøke å reparere eller erstatte produktet. Dersom varen er utsolgt, tilbakebetaler vi hele beløpet.

 

 

Transportskader

Skader som oppstår under transport må meldes umiddelbart. Ta bilder av både emballasjen og selve varen, og send disse til bestilling@balthazarinterior.no sammen med ordrenummer, sendingsnummer fra transportøren og en kort beskrivelse av skaden. Ikke kast emballasjen før saken er avklart.